Пропускане към основното съдържание

2018 "Mid-Year Book Freak Out" Tag


Здравейте, приятели! 2018-та е, средата на годината е и дойде време за този таг! Това е втория път, който правя тага, a миналогодишния таг можете да видите ТУК. Тъй като тази година съм в университет, не можах да прочета много книги, затова не знам как ще направя тага, но се надявам да получи.


    1. Най-добрата книга, която си прочел досега през 2018.

 Има няколко добри, но тук ще кажа "Мъглата" [Ревю] на Стивън Кинг. Бях гледал филма по книгата и много ми хареса и макар да не съм фен на Кинг реших да си взема и книгата. За моя изненада книгата много ми хареса. Тя не е обемна, лека е за четене, но не липсват напрягащи моменти. Става дума за едно градче, което се покрива с мъгла. Не се знае откъде идва тази мъгла, но тя не е обикновена. По-гъста, с тръпчив вкус, тази странна мъгла крие опасности, от които хората се опитват да се прикрият. Книгата има неочакван край!



2. Най-доброто продължение, което си чел през 2017.

Това определено е "Гемина". Издаването и се отложи доста и аз търпеливо я чаках, но чакането си струваше! Точно както "Илумине" и тази книга е пълна с екшън и неочаквани обрати. Мястото и главните герои са други, но историята не е по-малко завладяваща. Отново имаме кораби, битки, любов, интриги и замайващи главата парадокси. Ако не сте запознати с книгите, силно препоръчвам в най-скоро време да поправите тази грешка. Доколкото знам "Обсидио", третата книга, ще излезе през август 2018, разбира се, ако пак не се отложат нещата...




3. Новоиздадени книги, които искаш да прочетеш, но все още не си.

Тук имам четири книги.
За "Косачи" не знам нищо. Общо взето знам, че е фантастична, утопия/антиутопия, не знам... но изглежда хубава!
След "Четирите цвята на магията" нямах търпение за "Сборище на сенки". Сигурен съм, че няма да ме разочарова.
Сигурно знаете, че съм фен на Джош Малерман. Взех си "Гоблин" без да се замисля, даже не съм прочел и анотацията.
"Джунглата на скакалците" изглежда точно моя тип книга. Антиутопична, с някакви създания и мисля, че съдържа ЛГБТ елементи.

4. Най-желани предстоящи заглавия през втората половина на годината.

Както сигурно сте се досетили, това са книга №3 от поредицата "Цветовете на магията" и "Обсидио", третата книга от поредицата "Илумине".
Както казах, "Обсидио" ще излезе през август, а за "Цветовете на магията" №3 нямам идея. Не знам защо, но си мисля, че някъде бях видял, че и тя ще излиза горе-долу по-същото време? (Абсолютно недостоверна информация, моля не я взимайте на сериозно!) Но за "Обсидио" съм сигурен за датата, че е 18.08.2018г.
Иииииии! 4-та книга към любимата ми поредица! Това е "Тъмна дарба", а предстоящата книга е "The Darkest Legacy". Ще излезе на българския пазар на 01.09.2018! Ако не сте чували за поредицата, нека ви разкажа накратко. Става дума за една болест, която засяга децата до определена възраст. Много от тях умират, но малкото оцелели придобиват специални сили. Правителството го е страх от децата, затова ги събира и държи в "концентрационни лагери". В поредицата се проследява бунтът на тези деца срещу правителството. 
5. Най-голямо разочарование


Тук ще сложа "Произход" от Дан Бран. Той е един от любимите ми автори, харесвам почти всички негови книги. Но тази не е сред любимите ми. Моделът и структурата на историята са същите като в другите му книги.  Стори ми се че, историята се развива бавно и по едно време ми омръзна да я чета. Започнах да чета през ред, за да видя края. Разбира се, пак имаше интересни теории и обрати, но всичко това е към края на книгата. Очаквах повече...
6. Най-голяма изненада.

Това е "Историята на твоя живот" от Тед Чианг. Нямам корица, за да ви я
покажа, тъй като тя не е официално преведена. Версията, която прочетох беше фен-превод. Идеята за филма "Първи контакт" е взета от тази книга. Не очаквах да ми хареса, защото не е някаква известна книга, но съм приятно изненадан. Не е обемна, чете се бързо и лесно. Препоръчвам за любителите на фантастика и лингвистиката, препоръчвам да гледате и филма!


7. Любим нов автор.

Не мога да кажа, че имам любим автор от тази година.

8. Нов герой, по когото си падаш.

Тук също нямам какво да кажа. Не си "падам" по никого. Само ще кажа, че Хана и Ник от "Гемина" са много сладки :3

9. Нов любим герой.

Нямам...

10. Книга, която те е разплакала. 

Пак казвам... Не плача на книги! Но "Дневникът на Ане Франк" е доста натъжавща. 


11. Книга, която те е зарадвала. 


12. Любима книга, превърната във филм, който си гледал тази година.

Филмът по "Играч първи, приготви се!" И с голямо нетърпения очаквам филма на "Тъмна дарба". Ще е на големия екран през август.

13. Любимо ревю, което си написал досега през годината.





Писал съм само две ревюа тази година :(.  Нямам любимо ревю.

14. Най-красива книга, която си купил или получавал досега.


15. Кои книги имаш нужда да прочетеш до края на годината.
"Нужда" е силно казано. Но има книги, които вече искам да ги прочета, защото ги отлагам от много време... Това са:

29217379233124349900012

Коментари

Популярни публикации от този блог

Препоръки за намалението на Ciela

Здравейте, приятели! Наближава многоочакваната дата 3-ти март. Освен национален празник, този ден значи още нещо за нас - читателите. Всички знаем и очакваме намалението на Ciela с 50% отстъпка на всичките им книги, затова реших да напиша публикация свързана с това. Публикацията ще е просто списък с книги, които съм прочел и препоръчвам и такива, които аз мисля да купувам. Ще се радвам да прочета в коментарите и вашия списък с книги, които обмисляте да купите. Кой знае - може аз или някой друг също да решим да я купим! П.П. Оценките са от Goodreads, в скала до 5. Ще започна с някои мои любими. Това са: 1. "Аристотел и Данте откриват тайните на вселената" - Бенджамин Алире Саенц 4.35⭐ 2. "Кутия за птици" - Джош Малерман  3.98⭐ 3. "Сол при солта" - Рута Сепетис  4.36⭐ 4. "Скандинавска митология" - Нийл Геймън 4.1⭐ 5. "Всяка сутрин пътят към дома става все по-дълъг" - Фредрик Бакман  4.28⭐ Ред е н

Ревю: "Аристотел и Данте откриват тайните на вселената" - Бенджамин Алире Саенц

Привет, приятели! Ето го най-накрая първото ми ревю в блога. Избрах тази книга, защото аз лично я обожавам. А именно "Аристотел и Данте откриват тайните на вселената" от Бенджамин Алире Саенц, на издателство "Dejabook". Напоследък е много нашумяла и всички пишат за нея, но какво да се прави? Човек като я прочете, няма как да не се впечатли и да не изкаже едно мнение. Нека започна като госпожата ми по биология, както когато обясняваше нещо. Винаги е казвала, че се започва отвън навътре, затова и аз ще започна с корицата. Вижте я само! На мен повече ми харесва английската корица, заради тези завъртулки и дудъли, а и тя загатва повече за историята, отколкото българската. Но и българската никак не е зле! И двете корици ме радват изключително много.  Изборът за гледна точка на разказване много ми допада. Казвам това, защото тинейджъри като Ари не са рядкост. Той е затворен в себе си, притеснителен и необщителен. Все още неориентиран, той не познава себе си

Ревю: "Малките неща" - Анди Андрюс

Здравейте, приятели. В това неделно ревю ще ви говоря една малка книжка, която може да окаже голямо влияние върху начина ви на мислене и следователно живота ви. Книгата е "Малките неща" на Анди Андрюс, за която благодаря на Skyprint , че ми предоставиха възможност да я прочета! Книгата е написана по много забавен начин, тъй като авторът е бил комик. Чете се много лесно и на един дъх. Хем забавно, хем научавате нови неща - с един куршум два заека. Целта на книгата е да ни научи как да виждаме и обръщаме внимание на малките неща в живота ни. Много често пренебрегваме тези неща, които в последствие оказват влияние на живота ни. Ако се научим да ги забелязваме, те пак ще оказват влияние, но по начин, който ние искаме. Хубавото е, че книгата не съдържа само факти, от които да ни стане скучно, но и истории от автора, които ни помагат да съотнесем тези факти към живота. В историите е изложено влиянието на тези малки неща. Например как заради една шестнадесета от инча можеш д