Пропускане към основното съдържание

За книгите, изкуството и естетиката - Дари от "Chaotic Aesthetic"

Здравейте! Това е първият ми опит за интервю и се надявам да се получи. Ще ви запозная с една блогърка, която обича да чете, да обикаля и да създава много красиви творения на изкуството. Други нейни интереси са изучаване на езици, музиката и концертите. Тя е Дариана Атанасова от "Chaotic Aesthetic".

1. Здравей, Дари. Благодаря, че прие да ми гостуваш! Разкажи ни накратко за себе си!
-Здравей! Благодаря много за поканата! Казвам се Дариана Атанасова, на 20 години съм, от гр. София. Уча биотехнологии в Биологическия факултет на Софийски университет, защото науката винаги ме е влечала. Също така се интересувам от изкуство и чужди езици, обичам да слушам музика и съм книгоман. Август месец отворих моя блог/проект- Chaotic Aesthetic.

2. Защо "Chaotic Aesthetic"? Как избра това име и какво значи то?
-За мен природата, изкуството и музиката са главната съставяща част на това, което наричаме естетика. Синоними на естетиката са изящество, красота. Аз я виждам като нещо перфектно, хармонично, с нежни тонове. Ето тук идва и хаосът, брауновото движение, несъвършенствата. Това прави природата и изкуството истински, поне в моите очи. В красотата има хаос и обратното. Такива сме и хората.

3. Кое те мотивира да станеш блогър? Имаш ли някаква цел? 
-Дължа началото на блога си както на собственото си желание, така и на подкрепата на много хора, включващи и теб. Затова благодаря! От малка съм обичала да изразявам себе си по много различни начини и не мисля, че някога е имало по-добър момент да стана блогър от сега. 
Моята цел е да споделя мнението си, дори то да не се вписва с това на околните. Понякога истината се крие в грешно звучащи твърдения.

4. Тъй като пиша за книги, няма как да не попитам... Какво четеш в момента? Кои са любимите ти книги и автори? 
-В момента чета две книги- „Кристин“ на любимия ми автор Стивън Кинг, “Leah on the Offbeat”, която е втората книга от поредицата “Simon vs the Homosapiens Agenda” на Беки Албертали. Георги Господинов е другият ми любим автор и поет. На няколко повода имах възможността да се срещна с него, просто невероятен човек е!

5. Пишеш на много разнообразни теми. Има ли някаква рамка, от която не излизаш или пишеш за всичко, което те интересува? 
-Нямам никаква рамка, пиша за каквото ми падне общо взето. Най-често пиша за козметика (грим & грижа за кожата), пътешествия, книги и отскоро въведох живота като студентка в блога. 

6. Интересуваш се от изкуство. По-точно от изобразителното изкуство. Имаш ли любими художници? Виждам и че рисуваш. Откъде черпиш вдъхновение за картините ти? 
-От малка много се възхищавам на Анди Уорхол, винаги е бил мой идол. Йоханес Вермер, Бартоломео ван дер Хелст, Йоханес Митенс и още много други художници от „Нидерландския златен век“. Обожавам ранните и по-късните сюрреалистични работи на Пабло Пикасо, както и на вечния Салвадор Дали. В последно време съм влюбена в творбите на Боб Рос.
За моите картини черпя вдъхновение от природата, от морето, планината... живият организъм на нашата планета.

7. Тъй като обичаш да пътуваш, кои са любимите ти места, където си била? Влияе ли пътуването на книгите, които четеш или картините, които твориш? 
-В България любимите ми места са Велико Търново, Варна и Мелник. Няма как да не спомена и първата ми любов - родният ми град София.
За чужбина мога да говоря с часове. Обожавам Испания - Барселона, Палма де Майорка, Малага, Валенсия... и едно страшно симпатично градче - Михас. Италианските острови Сардиния и Сицилия са прелестни. Много ми харесва Лондон, столицата на Англия, както и града на любовта - Париж, Франция.
В последно време, докато рисувам, визуализирам една гледка от Кемер - Анталия, Турция. Безкрайното море и извисяващите се над него планини.

8. Защо си избрала да пишеш на английски. Защо не на български?
-От четиригодишна уча английски език. Първата ми азбука бе английската и до ден днешен се затруднявам с кирилицата, докато с латиницата нямам никакъв проблем. По-свободно се изразявам на чужди езици поради някаква причина. Около 90% от книгите, които чета са на английски или френски език, а останалите 10% - на български. В интернет също си служа почти изцяло на английски език. Също така исках моят блог да бъде достъпен за възможно най-много хора.
Знам, че бабите в момента цъкат, че не употребявам майчиния си език, но не е защото се срамувам от произхода си. Много се гордея с него! Но пък и баба ми се гордее, че внучката ѝ в момента учи шестия си език.

9. Каква философия имаш за живота?
-Цени всеки миг като последен, радвай се на живота и прекарвай време с близките си. Знанието, емоциите и мечтите са незаменими. Бъди щастлив!

10. Как си се представяш след 5 години като блогър?
-Честно казано се надявам да продължа да пиша тогава, но 5 години са ужасно дълго време и няма как да знам. Все пак бих се радвала да имам за какво да пиша и да го споделям със света.

Благодаря на Дари за страхотните отговори! Надявам се да ви е харесало интервюто. Дайте ѝ шанс и ѝ посете блога! Няма да съжалявате! Довиждане!

Коментари

Популярни публикации от този блог

Препоръки за намалението на Ciela

Здравейте, приятели! Наближава многоочакваната дата 3-ти март. Освен национален празник, този ден значи още нещо за нас - читателите. Всички знаем и очакваме намалението на Ciela с 50% отстъпка на всичките им книги, затова реших да напиша публикация свързана с това. Публикацията ще е просто списък с книги, които съм прочел и препоръчвам и такива, които аз мисля да купувам. Ще се радвам да прочета в коментарите и вашия списък с книги, които обмисляте да купите. Кой знае - може аз или някой друг също да решим да я купим! П.П. Оценките са от Goodreads, в скала до 5. Ще започна с някои мои любими. Това са: 1. "Аристотел и Данте откриват тайните на вселената" - Бенджамин Алире Саенц 4.35⭐ 2. "Кутия за птици" - Джош Малерман  3.98⭐ 3. "Сол при солта" - Рута Сепетис  4.36⭐ 4. "Скандинавска митология" - Нийл Геймън 4.1⭐ 5. "Всяка сутрин пътят към дома става все по-дълъг" - Фредрик Бакман  4.28⭐ Ред е н

Ревю: "Аристотел и Данте откриват тайните на вселената" - Бенджамин Алире Саенц

Привет, приятели! Ето го най-накрая първото ми ревю в блога. Избрах тази книга, защото аз лично я обожавам. А именно "Аристотел и Данте откриват тайните на вселената" от Бенджамин Алире Саенц, на издателство "Dejabook". Напоследък е много нашумяла и всички пишат за нея, но какво да се прави? Човек като я прочете, няма как да не се впечатли и да не изкаже едно мнение. Нека започна като госпожата ми по биология, както когато обясняваше нещо. Винаги е казвала, че се започва отвън навътре, затова и аз ще започна с корицата. Вижте я само! На мен повече ми харесва английската корица, заради тези завъртулки и дудъли, а и тя загатва повече за историята, отколкото българската. Но и българската никак не е зле! И двете корици ме радват изключително много.  Изборът за гледна точка на разказване много ми допада. Казвам това, защото тинейджъри като Ари не са рядкост. Той е затворен в себе си, притеснителен и необщителен. Все още неориентиран, той не познава себе си

Ревю: "Малките неща" - Анди Андрюс

Здравейте, приятели. В това неделно ревю ще ви говоря една малка книжка, която може да окаже голямо влияние върху начина ви на мислене и следователно живота ви. Книгата е "Малките неща" на Анди Андрюс, за която благодаря на Skyprint , че ми предоставиха възможност да я прочета! Книгата е написана по много забавен начин, тъй като авторът е бил комик. Чете се много лесно и на един дъх. Хем забавно, хем научавате нови неща - с един куршум два заека. Целта на книгата е да ни научи как да виждаме и обръщаме внимание на малките неща в живота ни. Много често пренебрегваме тези неща, които в последствие оказват влияние на живота ни. Ако се научим да ги забелязваме, те пак ще оказват влияние, но по начин, който ние искаме. Хубавото е, че книгата не съдържа само факти, от които да ни стане скучно, но и истории от автора, които ни помагат да съотнесем тези факти към живота. В историите е изложено влиянието на тези малки неща. Например как заради една шестнадесета от инча можеш д